Stockholm har blivit kallt

Himlen mörknar allt tidigare, men det är ingenting mot svärtan som breder ut sig i min själ.
Allt känns tungt.
Som om jag vore en liten hora i ett nytt kvarter.
Eller en skribent med stora drömmar och ett ännu större ego, men utan en arena att visa upp mig på.
Alex har slutat blogga.
Men det är inte det som gör ont.
Det var ändå en skitblogg.
Det som gör ont är att se Ronnie hemma hos Alex. Två dödsfiender som plötsligt lägger ner vapnen och spelar fotboll på julaftonen för att sedan återuppta striderna.
Den svettiga pannan, de stora, glesa lockarna, kutryggen.
Sitter där.
Och dricker mjölk och äter kanelbullar.
Med sin värsta smädare.
Var finns hedern fiender emellan?
Alex gottar sig åt att få skriva en lång, djuplodande text om Ronnie med utgångspunkt i sin egen existens.
Ronnie ser fram emot att få se sig själv i Café, berätta att man kan komma långt bara genom att vara en fin kille.
Två parasiter närda av ett kulturellt andefattigt Sverige.
Och jag har tappat lusten.
Jag stör mig fortfarande på feta tanter och kostymklädda säljare som skyndar sig på tunnelbanan för att sedan stanna och blockera ombordstigningen medan de sveper med blicken i jakt på den perfekta platsen. Jag stör mig fortfarande på muskulösa, tatuerade killar i No Gi-tröjor som stolt proklamerar 300-influerade deviser som "Jag har inget emot smärta, smärta är skönt." i svettdoftande omklädningsrum med andäktigt stirrande småpojkar omkring sig. Jag stör mig fortfarande på att man måste lämna arbetsplatsen allt tidigare för att få bord på lunchen.
Ibland vill jag bara kasta tangentbordet i väggen, sparka sönder monitorn och stämpla ut.
Men jag tänker inte ge upp.
Tvärtom. 
Jag tänker trappa upp kriget. 
För jag vet att jag behövs.
Tycker du att kanelbullens dag är viktigare än meningslöst sex och ångestdämpande fredagsöl?
Tycker du att du gör en insats när du har en röd tröja som skär sig mot ditt rosa band?
Tycker du att det är rätt att släppa lös snaggade tjejer med flaxande bröst i allmänna badhus?
Då ligger du jävligt pyrt till.
Nattfjäril är tillbaka, era fittor!
 


Kommentarer
Postat av: Joar

Hehe! Härligt att du är åter!

2007-10-05 @ 10:36:22
Postat av: Quet

Wunderbar!

2007-10-05 @ 10:45:37
Postat av: Lars

Wilkommen aus aggroland, skönt att se att alla mäns undertryckta känslors förkämpe är tillbaka.

2007-10-05 @ 11:56:23
Postat av: Anna-Karin

Have a cinnamon bun and a lager. Cheers.

2007-10-05 @ 14:24:11
URL: http://anna-karin.toobigtofitinhere.com
Postat av: Ingefära

Gött att se att du har återvänt. =)

2007-10-05 @ 18:04:04
URL: http://www.ruff-allyouneed.blogspot.com
Postat av: Gordon

YEAH!

2007-10-06 @ 11:30:15
URL: http://thegordonfiles.blogspot.com
Postat av: Danielsson

Nattfjäril behövs! Höj rösten ännu en gång, låt ditt budskap eka över natthimlen!

2007-10-10 @ 12:00:09
Postat av: din kompis i cellen

pain is temporary, glory is forever! är det någfon idé att starta nytt idag när alla verkar lägga ner?

2007-10-11 @ 13:20:45
Postat av: Nattfjäril

Survival of the fittest, bro!

2007-10-11 @ 15:24:53
URL: http://www.visomalltidsahora.blogg.se
Postat av: Anna

Jag såg Ronnie på bokmässan i Göteborg. Trodde inte att han såg så bra ut.

2007-10-11 @ 17:14:12
Postat av: J-mannen

Det där var vackert sagt. Vackert. Mycket vackert. Amen!

2007-10-11 @ 20:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0