SMS-hora!

Jag hinner knappt lägga ner mobilen förrän det piper igen.
"fridhemsplan"
Vadå "fridhemsplan"? Vad fan innebär det? Jag frågade ju när och var vi skulle ses. Nu tvingas jag skicka ytterligare ett sms och be om ett när. 69 öre åt helvete. Bara för att den förbannade sms-horan inte orkar skriva mer i sitt sms. Och Fridhemsplan är stort, ska det vara så svårt att specificera exakt var vi ska ses? Eftersom jag glömde be mottagaren ge en bättre lägesbeskrivning kommer jag förmodligen att behöva ödsla ytterligare 69 öre på den jävla idioten.
Jag funderar på vad som ligger bakom de korta svaren. Kommer fram till tre troliga skäl.
Lathet
Dumhet
En känsla av obeskrivlig njutning varje gång telefonen ringer.
Kanske är det en kombination.
Det finns en könsskillnad här. Män inser att de har 160 tecken på sig att överföra sitt budskap så klart de bara kan. Plats, tid och övrig relevant information bakas in för att ge en heltäckande uppdragsbeskrivning i ett enda enkelt hanterbart sms.
Det fattar inte sms-hororna.
De tror att det är en lek. En kamp om vem som är uthålligast.
Vem får sista ordet?
Jag får aldrig sista ordet. Mot en människa med outtröttlig tumme, ett innehållsfattigt liv och en förmögen far finns det inget man kan göra.
Jag kapitulerar. Stänger av mobilen.
Och skiter i sms-horan.
Ensam står hon och väntar någonstans på Fridhemsplan. Kanske var det jag som fick det sista ordet ändå.

Kommentarer
Postat av: trorduknarkégott?

En relativisthora, alltså, för vilken alla delar av Fridhemsplan är lika mycket värda. Ingen kvadratmeter bättre än den andra. Varje tidpunkt likvärdig den andra.
Hellre än att våldföra sig på din tid och plats vill hon att du ska våldföra dig på hennes. Ta mig, säger hon. För mig dit du vill. När du vill. Betala om du känner för det.

2007-06-19 @ 23:29:37
Postat av: Knivlisa.blogg.se

Vem är du egentligen

2007-06-20 @ 12:05:08
URL: http://knivlisa.blogg.se
Postat av: Hora CE Engdahl

Det ær helt solklart att det ær Alex Shulman, han har bara utelæmnat anvænda ordet "vidrig" hær o dær.
Haha, han har alltid skøna småprojekt på gång, den Alex!

2007-06-20 @ 12:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0